Πέμπτη, Μαρτίου 24, 2011

"IL SYSTEMA" KΑΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΚΥΡΙΩΝ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ!


Επειδή πρόκειται για μια "νεκρή" ποδοσφαιρική εβδομάδα ( ο αγώνας της Εθνικής με απασχολεί ελάχιστα ) κι επειδή τα πρωταθλήματα πλησιάζουν στο τέλος τους, αποφάσισα να γράψω δύο λόγια για το "il systema". O όρος αυτός χρησιμοποιείται σε πρωταθλήματα αρκετών ευρωπαϊκών (κυρίως Μεσογειακών ) χωρών, όπως Ιταλία, Πορτογαλία, Τουρκία και Ελλάδα. "Il systema" ονομάζεται το "αλισβερίσι" ανάμεσα σε μια ενδιαφερόμενη και μια αδιάφορη ομάδα τις τελευταίες αγωνιστικές. Το "ρεζουμέ" είναι ότι και οι 2 ομάδες αποκομίζουν όφελος. Η μεν ενδιαφερόμενη ομάδα τους 3 βαθμούς της νίκης, η δε αδιάφορη κάποιο κέρδος το οποίο και θα εξετάσουμε. Πάμε να δούμε τους τρόπους με τους οποίους γίνονται αυτές οι συμφωνίες κυρίων...


1. Ο πιο κλασσικός τρόπος είναι η εξαγορά του παιχνιδιού, δηλαδή πάει η ενδιαφερόμενη ομάδα, αφήνει τη βαλίτσα με τα λεφτά, "αγοράζει" τη νίκη κι έτσι μένουν και οι 2 ικανοποιημένοι...


2. Αν τώρα δεν υπάρχει ρευστό, τότε η ενδιαφερόμενη ομάδα, παραχωρεί στην άλλη κάποιον απο τους παίχτες της, χωρίς αμοιβή, με σκοπό ν' "αγοράσει" το παιχνίδι.

Έτσι κι η αδιάφορη ομάδα είναι ικανοποιημένη καθώς έχει κάνει μεταγραφή, χωρίς να πληρώσει "μία". Έχω ακούσει να λένε, ότι με αυτόν τον τρόπο απέκτησε η ΑΕΚ τον Ενσαλίβα από τον Πανιώνιο, όταν κι έχασε την τελευταία αγωνιστική του 2007 με 3-1 για να μπουν οι Νεοσμυρνιώτες στα πλέι οφ. Εγώ ασφαλώς και δεν ενστερνίζομαι αυτήν την άποψη...


3. Υπάρχει και το 3ο σενάριο: Λέει η ενδιαφερόμενη ομάδα στην αδιάφορη: "Δώσ' μου εσύ τώρα το παιχνίδι, και του χρόνου έχεις 6 βαθμούς από εμένα "αβαβά". Το 2007, την τελευταία αγωνιστική, έπαιζαν Ξάνθη- Ηρακλής, με την Ξάνθη παντελώς αδιάφορη και τον Ηρακλή να σώζεται μόνο με την νίκη. Αποτέλεσμα; 0-1. Την επόμενη χρονιά, πάλι τελευταία αγωνιστική έπαιζαν Ηρακλής - Ξάνθη, με την Ξάνθη αυτή τη φορά να θέλει τους 3 βαθμούς και τον Ηρακλή αδιάφορο. Αποτέλεσμα; 2-4.

Εννοείται πως δεν υπονοώ τίποτα, τα παιχνίδια παίχτηκαν στα ίσα...


4. 4ο σενάριο: Έστω ότι έχουμε 3 ομάδες, την (α) ενδιαφερόμενη, την (β) ενδιαφερόμενη και την (γ) παντελώς αδιάφορη. Έστω ότι η (α) και η (β) παίζουν μεταξύ τους. Τότε παρατηρείται το φαινόμενο να συνεννοείται η (α) με την (β) με τον εξής τρόπο: "Δωσ' μου σήμερα το ματς, και θα κανονίσω εγώ να πάρεις το επόμενο με την (γ)." Τέτοιου είδους "τράμπες" προσωπικά έχω βαρεθεί να βλέπω τις τελευταίες αγωνιστικές στην Ιταλία....


5. Αυτό πρόκειται για το πιο γελοιο στήσιμο αγώνα που έχω δει στη ζωή μου και δεν θα το ξεχάσω ποτέ: Ήταν τελευταία ή προτελευταία αγωνιστική του 2003. Ο αγώνας ήταν Πάρμα - Λιβόρνο. Η Πάρμα σωνόταν μόνο με νίκη, το Λιβόρνο ήταν παντελώς αδιάφορο, απλά ήθελε να βγάλει πρώτο σκόρερ του πρωταθλήματος, τον επιθετικό της Λουκαρέλι. Αυτό θα συνέβαινε μόνο αν σκόραρε 4 γκολ και πάνω. Ξέρετε ποιο ήταν το αποτέλεσμα του αγώνα; Πάρμα - Λιβόρνο 6-4!! με 4 γκολ του Λουκαρέλι!!!

Η Πάρμα σώθηκε, ο Λουκαρελι βγήκε πρώτος σκόρερ του πρωταθλήματος.

Αυτά δεν γίνονται πουθενά....


ΥΓ: Το "Il systema" είναι αναπόσπαστο μέρος του ποδοσφαίρου και καθορίζει τα αποτελέσματα των παιχνιδιών τις τελευταίες αγωνιστικές. Ασφαλώς και όλα αυτά δεν τα έχω βγάλει απ'το μυαλό μου, αλλά βρίσκονται σε οποιοδήποτε βιβλίο ποδοσφαίρου κι αν διαβάσετε...

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Sweet Tomatoes Printable Coupons